Gaarkeuken Lima- vervolg

Moederoverste Pocha schrijft ons dat het met alle kinderen goed gaat en dat zij zich goed “gedragen”.
Er heerst een vriendschappelijke sfeer en iedereen is bereid om elkaar te helpen.
Elk kind wast zijn eigen bord en beker af. Ook dit gaat allemaal heel gemoedelijk.

IMG_1288

De kleine kinderen (van 3 jaar) worden door de zusters geholpen met eten en drinken. De meeste kinderen komen ondervoed binnen en hebben maar weinig eetlust, maar dit verandert na een aantal weken. De kinderen komen aan in gewicht en gaan er gezonder uitzien.

Ook de ouders zijn erg blij met de hulp die ze voor hun kinderen krijgen. De zusters proberen hen ook normen en waarden bij te brengen, zodat dit ook thuis nageleefd wordt. Soms is dat nog erg lastig, omdat veel ouders niet op de afgesproken bijeenkomsten komen. Zij leggen de prioriteit dan ergens anders (bijv. als ze ergens wat geld kunnen verdienen)

baby Yesica

Toch is de wijk erg positief over het project en probeert men met elkaar om deze kinderen een goed ontbijt te geven. Geregeld krijgen de zusters wat extra, bijv. fruit, zodat ze dit aan de kinderen kunnen uitdelen.

Uiteraard willen we deze kinderen ook volgend schooljaar (en de jaren daarna) elke schooldag een ontbijt geven.

Per jaar hebben we hier een bedrag van ongeveer 5000 euro voor nodig.

Mogelijkheden om een kind of dit project te ondersteunen.

alleenstaande moeder met 4 kinderen