Los niños pobres

Los niños pobres - de arme kinderen

Dit project is gestart in 2010. Sinds dat jaar krijgt Moederoverste Lucia elk jaar een bedrag wat zij vrij mag besteden aan kleine of grotere projecten.

De projecten richten zich met name op 3 gebieden: gezondheidszorg, onderwijs en huisvesting.
Sommige van deze projecten komen elk jaar weer terug, zoals schoolgeld, school benodigdheden (bijv. uniform en schoenen) en medicatie.

Aan het eind van elk jaar geeft Moederoverste Lucia aan ons door hoe zij het geld besteed heeft. De meeste lage kosten worden gemaakt voor medicijnen, (medische) onderzoeken en schoolbenodigdheden

Grotere uitgaven zijn er incidenteel bijv. voor de aanschaf van een voorgefabriceerd huisje of voor een operatie.

Moederoverste Lucia overlegt zulke grotere uitgaven altijd eerst met de Stichting Mariposa-Peru.

Moederoverste Lucia

Enkele voorbeelden van de hulp die we geven:

Deborah en haar gezin hebben,

dankzij de hulp van Stichting Mariposa-Peru, voor het eerst een dak boven hun hoofd

Kiara gaat sinds 2015 naar school.

De Stichting betaalt haar schoolbenodigdheden, waaronder ook haar uniform en (school) schoenen.

Kiara is enorm dankbaar dat ze deze hulp van Stichting Mariposa-Peru krijgt.