Kinderen en jongeren die wij in 2019 ondersteunen

De kinderen en jongeren die we in 2019 ondersteunen zijn:

Schoolgaande kinderen en jongeren:

Lesly (2003) – Syndroom van Down.

Lesly volgt speciaal onderwijs en laat hier goede resultaten zien. Ze spreekt nog niet voldoende en daarom helpt de Stichting haar dit jaar door het bekostigen van extra logopedie.

Fiorella (2001) – Syndroom van Down.

Fiorella heeft de leeftijd van een jonge dame, maar is nog een klein meisje qua ontwikkeling en gedrag.  Ondanks dat ze op het speciaal onderwijs zit en therapie krijgt, ontwikkelt ze zich weinig.  Ze krijgt les in koken en koekjes en gebakjes bakken.

Actuele foto volgt

Tony (2006) – Doof geboren.
Tony is doof geboren aan beide oren.  Zijn moeder heeft altijd geprobeerd om voor Tony zo goed mogelijke begeleiding te vinden. De Stichting ondersteunt hen al een aantal jaren, omdat zij erg arm zijn.

In 2015 heeft Tony aan allebei zijn oren een gehoorimplantatie gehad. Sindsdien kan hij horen en leert hij praten.
Tony gaat naar het speciaal onderwijs en zit in de 6e klas.

Dayana (2002) – Verstandelijke beperking.

Dayana gaat dit schooljaar voor het eerst naar een gewone middelbaar onderwijs.  Omdat ze op het speciaal onderwijs in niveaus werken, moest ze een test doen om te kijken in welke klas ze kon beginnen. Dayana is in maart gestart in de tweede klas van de middelbare school.  Ze doet goed haar best en helpt ook thuis mee met o.a. koken.

Luciano (2004) – Verstandelijke beperking.

Op aanraden van de psycholoog is Luciano dit jaar  ook gestart op het gewone middelbare onderwijs. Hij is begonnen in de eerste klas.  Doordat Luciano goed is ingesteld op zijn medicijnen is hij een stuk rustiger en lukt het hem om zich beter te concentreren.

Dit jaar zal gebruikt worden om te kijken of hij hij goed op zijn plek zit en voldoende kan presteren.

Ramon (2005) – Verstandelijke beperking.

Ramon kon op het speciaal onderwijs niet meer voldoende leren en ondanks dat hij zwak begaafd lijkt, zit hij nu samen met zijn broer Luciano in de eerste klas van het middelbaar onderwijs.  Ook Ramon heeft medicatie waardoor hij zich beter kan concentreren.

Eduardo (2012) – Licht autistisch en een taalachterstand. Eduardo ondersteunen we dit schooljaar voor het eerst. Eduardo is 7 jaar en gaat naar het normaal onderwijs.  Doordat hij licht autistisch is heeft hij een assistent die hem ondersteunt en begeleidt.  Ook krijgt hij logopedie.  Eduardo is een vrolijke jongen, die mede dankzij onze hulp, nog heel erg kan groeien in zijn ontwikkeling.