Kinderen en jongeren met een beperking die wij ondersteunen

Schoolgaande kinderen en jongeren:

Lesly (2002) – Syndroom van Down.

Lesly volgt speciaal onderwijs en laat hier goede resultaten zien. Ze spreekt nog niet voldoende en daarom helpt de Stichting haar dit jaar door het bekostigen van extra logopedie.  Op school leert ze allebei basisvaardigheden, zodat ze in en om het huis haar moeder kan ondersteunen.

Lucia (2014) – Syndroom van Down

Lucia is de dochter van Celeste, wie wij eerder financieel hebben ondersteunt. Lucia heeft het syndroom van Down en woont in een pleeggezin. Celeste mag gelukkig wel op bezoek en neemt dan graag kleren etc voor haar mee. Met onze ondersteuning kan Celeste dit blijven doen en kan zij contact houden met haar dochter.

Dayana (2002) – Verstandelijke beperking.

Dayana gaat zit inmiddels op het gewone middelbaar onderwijs. Ze doet het goed op school en wil later kapster worden.
Thuis zorgt ze samen met haar zus Celeste voor de maaltijden en houden ze samen het huis schoon.

Luciano (2004) – Verstandelijke beperking.

Op aanraden van de psycholoog is Luciano dit jaar  ook gestart op het gewone middelbare onderwijs. Hij is begonnen in de eerste klas.  Doordat Luciano goed is ingesteld op zijn medicijnen is hij een stuk rustiger en lukt het hem om zich beter te concentreren.

Dit jaar zal gebruikt worden om te kijken of hij hij goed op zijn plek zit en voldoende kan presteren.

Ramon (2005) – Verstandelijke beperking.

Ramon kon op het speciaal onderwijs niet meer voldoende leren en ondanks dat hij zwak begaafd lijkt, zit hij nu samen met zijn broer Luciano in de eerste klas van het middelbaar onderwijs.  Ook Ramon heeft medicatie waardoor hij zich beter kan concentreren.

Eduardo (2012) – Licht autistisch en een taalachterstand.

Eduardo is 10 jaar en gaat naar het normaal onderwijs.  Doordat hij licht autistisch is heeft hij een assistent die hem ondersteunt en begeleidt.  Ook krijgt hij logopedie.  Eduardo is een vrolijke jongen, die mede dankzij onze hulp, nog heel erg kan groeien in zijn ontwikkeling.

Henry (2013)

Valentino (2012)